総合探偵社マインドセキュリティー|個人情報保護方針

総合探偵社 マインドセキュリティー

個人情報保護方針

個人情報保護の関係法令の遵守と基本方針
株式会社マインドセキュリティー(以下、「弊社」)では、個人情報の重要性を認識し、個人情報を大切に保護することが企業の社会的責務であると認識し、 役員から社員一同が個人情報に関わる法令及び社内規定等を厳守し、弊社で取り扱う個人情報の取得、利用、管理を適正に行います。
当然に個人情報保護以前に、探偵業の業務の適正化に関する法律を厳守し、業務上知り得た人の秘密を漏らすことはありません。(守秘義務・秘密保持契約)
個人情報の管理・保護
弊社はお客様からご提供いただいた個人情報につきましては個人情報の管理責任者を置き適切に管理致します。 また紛失・改竄・第三者の閲覧・人的漏洩・不正利用を防止するために代表取締役及び管理責任者における徹底した指導の下、社員一同に守秘義務や情報管理の教育を実施しております。 お客様の個人情報はサーバーやインターネット環境にあるパソコンには一切保管致しません。(2004年の創業当時からこのオフラインでの情報保持の考えを変えていません。) メールなどの情報等の送受信に関しては危機管理対策を万全な状態にし、不正アクセスからメール文の不正閲覧等がないように適切に管理致します。 社員教育・内部統制・システムセキュリティ等の継続的な見直しを図り情報保護の向上に努めます。
個人情報の取得・利用
弊社は、個人情報を正当な手段により取得致します。 取得した個人情報は、本来の利用目的以外には一切使用致しません。
第三者への情報提供
お客様情報(調査対象者情報・調査に付随する情報含む)及び調査終了後の結果情報を お客様以外の第三者に提供・公開は致しません。 調査の目的を達成するために業務委託先または提携先に調査を一部委託する場合には、お客様から承諾をいただいた上で個人情報保護が充分に図られている企業を選定し個人情報保護の契約を締結する等必要かつ迅速な処置を実施致します。 尚、裁判所や警察機関から情報の開示要請があった場合には、顧問弁護士を通して慎重に対応し情報を提供することがあります。
情報の破棄
調査終了後の関係資料・証拠類等は探偵業法の規定に基づき一定期間保管後に燃焼処分いたします。焼却場までの書類の運搬についても弊社調査員が行います。 裁判等で保管要請がある場合にはお客様と協議の上、保存期間を定め徹底した管理下で厳重に保管致します。
安全対策
弊社は情報セキュリティーに対し徹底した安全対策を実施します。
弊社は個人情報の保護を図るために、また法令その他の規範の変更に対応するために、個人情報保護を改訂することがあります。その際は本サイト上でお知らせ致します。
秘密厳守は弊社の命です!
平成16年1月 策定
平成30年1月 改定


Compliance of Basic Policies for Applicable Laws and Regulations Regarding Privacy Protection
At Mind security Co., Ltd., we understand the importance of protecting one’s personal information and storing them carefully. We understand that it is our social responsibility as a company to value all of the personal information that we receive, so we strictly observe all employees (including our executive officers) to make sure that they are following the guidelines of laws and ordinances. We handle our customer’s personal information professionally and manage them properly. To optimize our service as a part of the detective industry, our priority task is to observe the law strictly. We do not disclose any information that our customers wish to keep as a secret, even to those who are involved in this industry. (Confidential agreement & Non-disclosure agreement)

Management of Personal Information & Protection
Our head of administration will properly manage the personal information that we receive from our customers. We can prevent our information from getting lost, altered, browsed by a third-party, leaked, or misappropriated, by strict instructions given by our representatives and a head of administration, and providing an intensive education service to our employees. We never store our customer’s personal information on servers or Internet services, to truly keep them confidential. (Since our company’s establishment in 2004, we have not changed our policy on storing personal information off-line.) For emails and other forms of transmitting information, we consider crisis management measures and make sure to manage them properly so that unauthorized access and illegal viewing will not occur. We continuously review our employee education, internal control, and system security to further improve our information protection.

Acquisition and usage of personal information
At our company, we obtain personal information by legitimate means. With the personal information that we received, we will not use it for anything other than its original use purpose.

Information Provision to a Third-Party We do not disclose any of our customer’s information (information regarding the target of the investigation & relevant information regarding it) or share the results of the investigation to any third-party, even after the investigation has been completed. If it is necessary to share some information to our subcontractor or a partner of ours in order to reach the goal of the investigation, we will do so after getting consent from the customer first. In this case, we will carefully select a company to share the information with, and follow appropriate procedures to protect the personal information of our customers (this may include an additional contract). In addition, if the court or a law enforcement agency requests information from us, we may provide it to them carefully through an advisory lawyer.

Discard Information
After the investigation has been completed, we will follow the detective business law and burn all related files and evidence after a certain period. Our employees will transport the documents to the fireplace. When there is a request to store the documents for a trial, we will carefully store them for a certain period of time, after discussing it with our customers.

Safety Measure
We implement safety measures regarding information security at all times. In order to protect personal information and respond to changes in laws and other standards, we may revise our personal information protection policies. If there are any changes, we will be sure to have the most updated version uploaded on our website.

Protecting your confidentiality is our number one policy!


Formulated in January, 2004

Revised in January, 2008
株式会社マインドセキュリティー 代表取締役 菅原 学
全国対応いたします。
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